Zapraszamy szkoły i placówki realizujące Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 do konsultowania planowanych zakupów książek oraz do wzajemnej wymiany informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025" (Dz.U. 2021 poz. 1675)
"2. Organ prowadzący szkołę, który uzyskał wsparcie finansowe, jest obowiązany zapewnić, aby szkoły, w odniesieniu do których uzyskał wsparcie finansowe:
[…]
2) podjęły współpracę z bibliotekami publicznymi lub bibliotekami pedagogicznymi, obejmującą:
a) planowanie zakupów książek,
b) wzajemną wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo organizowanych w placówkach wychowania przedszkolnego, bibliotekach szkolnych, bibliotekach pedagogicznych oraz bibliotekach publicznych;
[…]
4. Organ prowadzący bibliotekę pedagogiczną, który uzyskał wsparcie finansowe, jest obowiązany zapewnić, aby biblioteki pedagogiczne, w odniesieniu do których uzyskał wsparcie finansowe, podjęły:
1) współpracę ze szkołami i bibliotekami publicznymi, obejmującą:
a) planowanie zakupów książek,
b) wzajemną wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo;
2) wspomaganie bibliotek szkolnych i nauczycieli w kształtowaniu postaw czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, w tym pomoc w diagnozowaniu potrzeb lub problemów szkół w zakresie promowania i wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży."
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy w Katowicach Filia w Gliwicach zaprasza wszystkie zainteresowane szkoły i placówki, w szczególności z miasta Gliwice oraz powiatu gliwickiego, do konsultowania planów zakupów książek oraz do wzajemnej wymiany informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo.
Jak się kontaktować z biblioteką?
Telefonicznie, pod numerem: 32 231 35 38 (w godzinach pracy biblioteki)
lub
za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..